Danske Sportsjournalister
NyhederPRMMedlemslisteOrganisationDebatforumOm DSStadionGuideLinksBilledgalleriKontaktAIPS
   
Flere nyheder
Flere pressemeddelelser

 

 

90 minutter

Mandag d. 26. november 2007


Nyt fodboldmagasin i Danmark



Danmark får et nyt fodboldmagasin. 22. november udkommer magasinet 90 Minutter for første gang.



90 Minutter, der vil udkomme 11 gange om året, satser på indsigtsfuld reportage-journalistik om fodbold i både Danmark og resten af Verden. Vi lægger vægt på reportage-journalistik, hvor læseren kommer tæt på både mennesker og miljøer. Mange af historierne er lange, novellelignende fortællinger, og 90 Minutter er et magasin, læseren vil kunne tage frem fra bogreolen igen og igen og læse eller genlæse.



Formatet understøtter indholdet. 90 Minutter udkommer i et helt nyt praktisk lommeformat (15 x 22 cm), og med sine 132 sider har magasinet nærmest karakter af en bog.



90 Minutter går i sit valg af artikel-emner uden om nyheds-motorvejen og finder vinkler og historier, læseren ikke oplever i noget andet dansk medie.



I spidsen for 90 Minutter står den tidligere chefredaktør på Tipsbladet, Niels Frydenlund, der har valgt at springe på det nye projekt efter 13 år på fodboldavisen.



”Jeg betragter 90 Minutter som mit drømmeprojekt. Når man som jeg er uhelbredeligt angrebet af den bacille, der hedder fodbold, så er det en drøm at få lov at lave et blad om alt det, fodbold også handler om: Kærlighed, engagement, indlevelse. Og de store følelser: Jubel, sorg, fortvivlelse og håb,” siger Niels Frydenlund.



Som investor og bestyrelsesformand i projektet står stifteren af bookmaking-firmaet Bet24, Holger Kristiansen, der tidligere i sin erhvervskarriere stod bag stiftelsen af Danmarks største fodboldportal på nettet, bold.dk og introduktionen af Oddset i Danmark som sportsspil-chef i Danske Spil. Bet24 er solgt til MTG, og efter år i både London og Malta er Holger Kristiansen flyttet hjem til Danmark for at starte nye projekter. 90 Minutter er ét af dem.



”Det har altid undret mig, når jeg stod i bladkiosken og kiggede på magasin-hylden, at der ikke fandtes et seriøst fodboldmagasin på dansk. Det har markedet manglet, men det hul fylder 90 Minutter ud,” siger Holger Kristiansen.


I det første nummer af 90 Minutter præsenteres en varieret buket af fodboldroser, fra solointerviewet med Barcelona-stjernen Lionel Messi over baggrundsreportager fra Argentina, Blackburn og Estland til portræt-interviews, der går tæt på både Jens Ørgaard, sportsdirektøren fra FC Midtjylland, der var ved at gå ned af stress i transfer-vinduet, og Kristen Nygaard, kreatøren fra Fuglebakken, AZ 67 og Nimes, der har kæmpet sig tilbage til livet efter en tragisk trafikulykke.



90 Minutter bliver solgt hos omkring 2200 forhandlere over hele landet. Prisen er 49,95.





For yderligere oplysninger kontakt:



Niels Frydenlund Holger Kristiansen

21 26 62 97 20 23 50 07

Niels.frydenlund@90minutter.com holger.kristiansen@90minutter.com









Med venlig hilsen





Niels Frydenlund

Chefredaktør, 90 Minutter



M: 21266297

@: niels.frydenlund@90minutter.com





90 MINUTTER

Vestergade 41

8600 Silkeborg



T: 86805190

F: 86805490

@: 90@90minutter.com