Danske Sportsjournalister
NyhederPRMMedlemslisteOrganisationDebatforumOm DSStadionGuideLinksBilledgalleriKontaktAIPS
   
Flere nyheder
Flere pressemeddelelser

 

 

Nyt sportsmagasin

Fredag d. 19. december 2014


Nyt magasin kommer helt tæt på Alka Superliga

De danske fodboldfans kan til foråret se frem til et nyt, lækkert og helt gratis fodboldmagasin, der bliver Danmarks største. Magasinet Alka Superliga ser dagens Iys i et samarbejde mellem Superligaen A/S og Dyhr Sports Media, der tegnes af to tidligere pressechefer fra den bedste række.

Fighten på grønsværen, stemningen i omklædningsrummet og de personlige fortællinger fra de tolv klubber i Superligaen. Der er masser at se frem til, når Magasinet Alka Superliga udkommer for første gang til foråret. Magasinet bliver en speciel udgivelse, som alle følgere af dansk topfodbold kan se frem til at modtage fire gange om året med distribution gennem SPORTMASTER-kædens mere end 100 butikker og webshop på sportmaster.dk samt Superliga-klubberne selv.

- Med Magasinet Alka Superliga får vi skabt endnu en platform, hvor fansene kan komme helt tæt på landets bedste fodboldrække, og vi omvendt kan komme tæt på dem. Vi har et mål om at gøre Superligaen så tilgængelig og nærværende for danskerne som overhovedet muligt, og dette magasin åbner endnu en dør til spillerne, klubberne og ligaen, siger direktør i Superligaen A/S, Claus Thomsen.

- Vi får et magasin, hvor der er mulighed for at gå lidt tættere på og få plads til de fængslende fortællinger, som findes rundt omkring i vores 12 klubber. Vi har en liga med flere hundrede spillere, trænere og ledere, der hver især indeholder interessante historier. Målet er at få de bedste af dem frem i Magasinet Alka Superliga, fortsætter Claus Thomsen.

Spændende og nærværende læsning
Bag magasinet står Dyhr Sports Media drevet af Lars Guldager Dyhr og Michael Ravn. De to herrer har tidligere haft en endog meget stor berøringsflade med Superligaen, idet de begge er tidligere pressechefer - Dyhr i Esbjerg fB og Ravn i Silkeborg IF. Comebacket til den bedste række vækker glæde i mediehuset, der i forvejen blandt andet udgiver Danmarks største rejsemagasin.

- Vi brænder for dansk fodbold, og den passion har været uændret, selv om vi ikke har været direkte involveret i de seneste sæsoner. Vi glæder os helt vildt til at lave et superfedt magasin og give fansene masser af spændende og nærværende læsning, udtaler adm. direktør i Dyhr Sports Media, Lars Guldager Dyhr, der kommer til at udgive Magasinet Alka Superliga i et oplag på 150.000 fire gange årligt.

- Vi kender livet i klubberne fra de indre linjer, og det kommer læserne til at mærke, når vi nu skaber et fodboldmagasin, som vi sammen med mange andre danske fodboldfans har hungret efter, supplerer Michael Ravn, der bliver chefredaktør på Magasinet Alka Superliga.

Magasinet Alka Superliga vil blive uddelt gratis på de 12 klubbers hjemmebaner samt i SPORTMASTERs mere end 100 sportsforretninger over hele landet fra fredag den 20. februar 2015. Magasinet vil også kunne tilgås online og bliver desuden udsendt fra webshoppen på sportmaster.dk.


For yderligere oplysninger kontakt direktør i Superligaen A/S, Claus Thomsen (tlf. 2068 3055), adm. direktør i Dyhr Sports Media, Lars Guldager Dyhr (tlf. 2857 5405) eller chefredaktør på Magasinet Alka Superliga, Michael Ravn (tlf. 40 543 666). Mediekit kan rekvireres via lgd@dyhrmedia.dk

Billedtekst: Magasinet Alka Superliga udkommer første gang til februar i et samarbejde mellem Superligaen A/S og Dyhr Sports Media. Her ses chefredaktør for Magasinet Alka Superliga Michael Ravn, direktør i Superligaen A/S Claus Thomsen og adm. direktør Lars Guldager Dyhr fra Dyhr Sports Media.