Danske Sportsjournalister
NyhederPRMMedlemslisteOrganisationDebatforumOm DSStadionGuideLinksBilledgalleriKontaktAIPS

Flere nyheder
Flere pressemeddelelser

Rejsepris til Napoli

Onsdag d. 1. september 1999

På baggrund af flere diskussioner om prisen på DS og Rejsegalleriets grupperejse til Napoli og EM-kampen Italien-Danmark den 8. September, føler bestyrelsen det rimeligt at give denne orientering om vor pris - og andres, sammenholdt med de krav og hensyn grupperejsen nødvendigvis må tage.

1. Både Rejsegalleriet og vi synes, at 8.400 kroner for en tre-overnatningers tur til Italien er dyrt. Og vi havde gjort det billigere, hvis det var muligt. Det var og er det ikke, fordi:
2. Vi skal ud mandag på et tidspunkt, hvor kollegaer fra Provinsen kan nå frem til fly fra Kastrup til Italien. Det udelukker en afgang kl. 6.30 med Alitalia.
3. Vi SKAL være fremme i Napoli ved 15-tiden, så vi kan nå mandagstræningen i Napoli kl.17.15. Derfor kan vi ikke bruge Alitalias eftermiddags-afgang til Rom og Napoli., men flyver med SAS til Milano og derfra videre (indenrigs) til Napoli med Alitalia. Det gør ikke rejsen billigere at skulle benytte to forskellige flyselskaber apropos Tipsbladets tilbud med Alitalia via Rom på lidt under 6000 kroner på samme hotel..
4. Vi har en bus, der afhenter os i lufthavnen og kører os rundt under hele opholdet, inclusiv U/21-kampen. Torsdag formiddag kører bussen os til Rom, hvorfra SAS-flyet går til København. Det er nødvendigt, medmindre vi vil flyve fra Napoli 6.30 om morgenen eller 18.00 om aftenen med ankomst København 22.45, hvor sidste fly til Provinsen er afgået. Fly Napoli-Rom kl. 12 torsdag var udsolgt, før vi vidste, at kampen skulle spilles i Napoli.
5. Af hensyn til BT og Ekstra Bladet med sen deadline og stor produktion kan vi ikke flyve charter med Initiativfonden. Fondens fly går til Kbh. lige efter kampen onsdag aften, senest kl. 01.00. Udrejsen mandag er så tidlig, at Provinsen ikke kan nå frem. En kombination af de to, ville ødelægge den rabatpris, vi som gruppe har opnået hos SAS og Alitalia, og i øvrigt ville Fonden ikke sælge hjemture til halv pris.
6. Napoli er en "røverby", hvor det ikke er lige meget, hvor man bor. Af hensyn til sikkerheden bor vi på 4.stjernet hotel i havnen til godt 1150 kroner pr nat
7. Vi har rejseleder - Ulrik - med på turen, det har andre arrangementer ikke.
8. Hvis vi skulle have muligheden for at afbestille turen efter lørdagens kamp mod Schweiz, ville det kræve, at vi fløj business class. Prisen er ved døren 11.500 kr - alene for flyet. Hotellet ville næppe acceptere 20 afmeldinger dagen før ankomsten, uden kompensation for reservationen.
KONKLUSION: Sportsjournalisternes grupperejser tager så meget hensyn til helheden som muligt. Ellers kunne hver enkelt hytte sig selv. Helhedsvurderingen, som er en del af ovenstående redegørelse, er oftest til fordel for alle. Men det kan altså også ske, at det solidariske princip har visse omkostninger. I det lange løb går det nok lige op.
Gennem ti år har Rejsegalleriet været vor faste rejse-samarbejdspartner med den tillid og den service, der følger med det, det har faktisk været en del. Det gælder her som i alle andre forhold, at der er en sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Foreningens udgangspunkt er nu som før, at rejserne skal være til de bedste og billigste mulige priser - det er grundlaget for vort samarbejde med Rejsegalleriet.