Danske Sportsjournalister
NyhederPRMMedlemslisteOrganisationDebatforumOm DSStadionGuideLinksBilledgalleriKontaktAIPS
   
Flere nyheder
Flere pressemeddelelser

 

 

Medieinfo fra DIF

Torsdag d. 13. juni 2002

Udgivet af:
Juni 2002
Mål på sportens værdier
Hvordan sikrer man sig, at man som arrangør eller forbund henvender sig til
de mest oplagte sponsorer, når man forsøger at sælge et sponsorat?
En af måderne er at henvende sig til MMI Sponsoring, som bl.a. arbejder
med at kortlægge og analysere de værdier, der knytter sig til forskellige
idrætsgrene. MMI indsamler p.t. information om i alt 116 sponsorobjekter,
hvoraf 18 er idrætsgrenene: Alpin ski, atletik, badminton, basketball,
beachvolley, boksning, cykling, ekstrem sport, fodbold, golf, håndbold, is-hockey,
motorsport, roning, sejlsport, svømning, tennis og volleyball.
Dertil kommer knap ti idrætspersonligheder, en lang række idrætsklubber/-organisationer,
fodboldklubber, kulturinstitutioner, humanitære/frivillige in-stitutioner
og events/festivaler, hvor man fra sportens verden bl.a. får øje
på Team Danmark, Copenhagen Masters (badminton), Copenhagen Open
(tennis), Fanta Beachvolley Tour, håndboldlandsholdet og –ligaen, Isligaen,
Jordanligaen, OL, nogle håndboldklubber samt en række fodboldklubber.
De forskellige objekter analyseres ud fra i alt 43 forskellige parametre,
herunder: jordnær, ærlig, sund, glad, udfordrende, energisk, fantasifuld,
moderne pålidelig, intelligent, succesrig, prestigefyldt, charmerende,
friluftsagtig og smart.
Hele analysearbejdet bruges i sidste ende af sponsorerne til at finde det
objekt/den udbyder, som er optimal i forhold til de værdier, man ønsker at
- Informationsbrev om medier og marketing.
fortsættes...
Sponsor X
Sponsor objekt Y