Danske Sportsjournalister
NyhederPRMMedlemslisteOrganisationDebatforumOm DSStadionGuideLinksBilledgalleriKontaktAIPS
   
Flere nyheder
Flere pressemeddelelser

 

 

Nyt fodboldprojekt

Mandag d. 23. februar 2009


Rendyrket nyt dansk foldboldblad til drenge og piger, der er vilde med fodbold...

Mange danske børn og unge er overvægtige, dyrker for lidt motion, sidder for meget foran
computeren og driller hinanden. Det vil Fairplayer gøre noget ved.

Der findes ingen fodboldblade i Danmark til børn og unge fodboldspillere m/k, med fokus på dansk fodbold, fairplay, motion, kost, sundhed, antimobning mm. Men nu sker det. Fodboldmagasinet Fairplayer kommer 12 gange årligt!

Initiativtagerne og udgiverne Dorte og Thomas Søfeldt Nielsen sagde i efteråret deres job op for at kaste sig over magasinbranchen. Begge har tidligere arbejdet med salg og markedsføring. De har fire børn, som alle er vilde med fodbold.

Fairplayer udkommer første gang den 12. marts i 25.000 eksemplarer og kan købes igennem 1600 klubber og i supermarkeder og kiosker i Danmark.

- Vi fandt i reklamebureauet upfront og Jørn Simmenæs en producent og sparringspartner med et stort netværk i fodboldens verden - og med de samme holdninger. Vi startede processen i oktober sidste år. Det har været en udviklende proces og vi har mødt en meget stor opbakning til projektet, fortæller direktør i TD Publications ApS Thomas Søfeldt Nielsen, der på den lokale arena i Brenderup er træner for et årgang 2000. Han har netop taget dommerkort og er nu i gang med at tage DBU´s uddannelse som Børne- og Ungdomskonsulent.

I første udgave findes artikler om bl.a. landskampsrekordholder Katrine S. Pedersen, den nyudtagne landsholdsspiller Simon Kjær fra Palermo, Fiorentinas danske stjernespiller Martin Jørgensen, Marian Gajhede fra Fortuna Hjørring og landsholdet, fodbolddommeren Claus Bo Larsen, skuespiller Lars Bom om antimobning, Line Baun Danielsen om maximal ydeevne, diætisten Hanne Svendsen om kost og 6 skrappe spørgsmål til FC Nordsjælland-træner Kasper Hjulmand m.fl.

Og de vigtigste aktører i Fairplayer er børnene selv, så mød...Laura fra Fortuna Hjørring, Mikkel fra SønderjyskE, Oliver fra Middelfart, Sarah fra Brandrupdam, Storm Jung fra KB/FC København, Cecilie og Frederik fra Stensballe...alle unge danske fodboldspillere med holdninger og "lærerige" kommentarer.

Fairplayer bringer også i hver udgave tegneserien HATTRICK, som er forfattet og skrevet af Henrik
Rehr og Lars Horneman, der bl.a. står bag de populære Frida bøger.

Fairplayer sætter fokus på klubberne og spillerne i den danske SAS Liga og det danske landshold. Skabe større interesse for SAS Ligaen og skabe et sundt og dynamisk brand for dansk fodbold- inspirere de unge fodboldspillere i Danmark til at udvise fairplay og til at dyrke motion i stedet for at sidde foran PC'eren. Få de unge til at spise sundt, så overvægt undgås - inspirere de unge til at acceptere hinanden, så drillerier og mobning undgås.

Fairplayer vil ligeledes generere penge tilbage til klubber/foreningsarbejdet via tilskud og senere en Fairplayer Fond. Fairplayer er med andre ord fyldt med sunde holdninger. Og fyldt med spændende artikler om de unge fodboldspillere selv, om trænere og ledere, som gør et stort arbejde, om fodbolddommere, om danske talenter og om danske landsholdspillere - et rendyrket dansk Fairplayer...

DBU har givet Fairplayer grønt lys til at bruge det officielle Fairplayer-logo, ligesom Danmarks bedste fodboldfotograf Per Kjærbye leverer flotte billeder til Fairplayer, bl.a. idolplakater i midten. Det er børnenes og de unges eget blad, det betyder at læserne selv har mulighed for at bestemme indholdet, lave sine egne Fairplayer Cards, som vi satser på bliver en positiv landeplage...

På Fairplayers hjemmeside, som går i luften den 10. marts vil kortene kunne produceres online, ligesom videoklip med tricks og jongleren kan uploades til siden, i bedste Youtube-stil.

Vi håber med denne pressemeddelelse til dig/Jer, at I vil sætte fokus på Fairplayer, ligesom vi gerne stiller op til interview - kontakt os på nedenståede numre.

Stor dansk fodboldhilsen.

Udgiver:TD Publications ApS
Dorte Søfeldt Nielsen direkte 2940 8090
Thomas Søfeldt Nielsen direkte 4010 7022

Producent: reklamebureauet upfront
Jørn Simmenæs direkte: 2511 9925